OsmAnd 2.0: Material design
V současné době dochází k vydání OsmAnd kulaté verze 2.0. Vývoj probíhal téměř čtyři měsíce, což je relativně dlouho. Celé prostředí je přepracováno do vzhledu Material, které (subj. na rozdíl od výchozích G apps) aplikaci velmi sluší. Největší překvapení na vás čeká asi po prvním spuštění aplikace. Hlavní obrazovka byla totálně překopaná a nyní obsahuje, kromě (neužitečného) náhledu na mapu, užitečné karty s přímými akcemi. Obsahuje například kartu hledání, poslední POI, oblíbená místa, trasy, moduly a pod. Není tak problém se okamžitě přenést nebo navigovat na minulé či oblíbené body, zobrazit uloženou trasu na mapě nebo zapnout modul. Hlavní obrazovka může zobrazovat některá oznámení, jako třeba link na místo parkování se zobrazením zbývající doby, pokud je doba omezená, nebo info o probíhající navigaci.
Mapová obrazovka byla také pozměněna. Přibyla možnost skrýt horní lištu, pravé panely s informacemi (opět) změnily ikony. Přibylo také přímé vyhledávání v bodech zájmu a zpřehlednila se správa mapových souborů. „To“ horní kombo s výběrem typů map ovšem zůstalo nezměněné. Dále došlo k vylepšení dialogu navigace, kde jsou pole i tlačítka nyní větší a lépe se tak zadávají cíle a nastavení navigace. Změna vzhledu se dotkla také oblíbených a tras, kde se změnilo i trochu ovládání. Přepracované bylo nastavení modulů, které je nyní přehlednější, lépe ovladatelné a obsahuje velmi detailní popisy jednotlivých modulů.
Co se týká ovládání, k něčemu se dostanete rychleji a něco se nám opět proti 1.9.5 zpomalilo. Nicméně dlužno poznamenat že než listovat v nastavení mapy přes deset stránek, je opětovné sloučení některých voleb vlastně záchranou před ošoupaným koncem prstu. OsmAnd 2.0 by se měl v marketu objevit co nevidět.
Přikládám ještě několik obrázků z nové verze. Upozorňuji, že je použito tmavé téma, pro toho kdo má rád světlo je k dispozici pochopitelně i světlá varianta.
Posted in Novinky on dub 28, 2015.
Štítky: aktualizace , uživatelské rozhraní