image

Blog

Příspěvek

Blog > Recenze a testy > Novinky verze 0.8.1 v rychlém testu

Novinky verze 0.8.1 v rychlém testu

znacka50.png

Otestoval jsem novinky poslední publikované verze 0.8.1, abych se dozvěděl zda opravdu fungují anoncované velice zajímavé novinky, a řekl bych, že výsledky jsou většinou výborné. Ale začnu tím co se mi nelíbilo, ať to mám rychle za sebou, a mohu se věnovat tomu, co bylo bezva.




Vezmu to postupně po jednotlivých novinkách z minulého článku:

Přesnější výpočet trasy (mírně pomalejší)
Chytré a rychlé přepočítávání trasy

Nevím zda to způsobuje „přesnější výpočet“ nebo „chytrý přepočet“, ale po prvním přepočtu byla offline navigace zcela nepoužitelná. Navigovala na zbytečná místa, která již byla projeta jinudy. Pro názornost, pokud jedete z bodu A přes bod B, C do D, chovalo se to tak, že pokud jsem neprojel bod B, ale oklikou jsem se dostal do bodu C, navigace mě po přepočtu hnala zpět do bodu B. Dokonce se to tak podivně chovalo i u odboček, kdy navigovala vyloženě chybně. Můžete si toho všimnout na posledním obrázku (u řazení do pruhů), kdy po esíčku mám jet ve skutečnosti doleva, ale navigace chce abych jel po esíčku na levé odbočce nejdříve metr doprava a pak se otočil. Prostě nesmysl, a offline navigace je bohužel v této verzi nepoužitelná. Škoda, do opravy bude nutné používat online službu. Oba body tedy získaly palec dolu.

Informace o retardérech, radarech a rychlostních limitech

Ale teď už na veselejší notu. Jelikož v okolí nemám radar, zkusil jsem zpomalovací retardér a limity. Upozornění na retardér, jak je vidět na obrázku, zafungovalo bezvadně a na obrazovce se zobrazilo varování v podobě značky v pravém dolním okraji. To hned před křižovatkou na které jsou zpomalovače, jelikož, jak si můžete všimnout, je hned vedle škola a školka a zpomalovače zde nutí závodníky se poněkud krotit.

1

Informace o překročení rychlosti funguje také očekávaně. Jakmile byla trochu více překročena povolená rychlost komunikace, objevilo se varování o rychlosti vpravo dole zase ve formě značky, jak je vidět z obrázku.

2

V obou případech, jak u rychlosti, tak u zpomalovací retardéry bych ještě očekával nějaký varovný zvuk, aby bylo varování ještě výraznější, tak snad časem se v nastavení zvuk objeví. Nemusím asi připomínat, že omezení rychlostí musí být zadáno v OSM mapách a OsmAnd bude tedy ukazovat omezení jen v případech existujícího atributu „maxspeed“ u silnice. Rozhodně tyto nové varování mají palec nahoru.

Modul parkování (“kde jsem zaparkoval auto”)

Modul už byl testován dříve a jde nainstalovat z marketu.

Tlačítko ovládání zápisu trasy

Přepínací tlačítko nahrávání trasy je třeba nejdříve zobrazit. To se provede v nastavení záznamu trasy v příslušném profilu, při zapnutém modulu záznamu trasy zapnutím volby Zobrazit ovládací přepínač.

3

Tlačítko se pak zobrazuje v pravé notifikační liště OsmAndu jako tlačítko „Start“ s šedivým bodem, indikujícím neaktivní nahrávání trasy.

4

Po spuštění nahrávání, tapnutím na tlačítko start, se změní bod na červený, čímž je indikováno nahrávání a text se promění na „nahranou vzdálenost“.

5

Nahrávání lze poté zase stejným tlačítkem zastavit. Samozřejmě nahrávání trasy se řídí stejnými pravidly jako dříve, to znamená trasa se ukládá sama po příštím startu navigace nebo ručním uložením v nastavení.

Řazení do pruhů

Řazení má také palec nahoru, jelikož při testu fungovalo na výbornou a daleko před křižovatkou se zobrazuje v horní části displeje, s nečekanou funkcionalitou barevných vzdáleností od křižovatky, kterou již známe z odboček.

6

Zlepšená navigace na dálnici nebyla testována, a ani vlastně nevím jak se zlepšení projevuje, protože po dálnicích jezdím minimálně, pokud na něco přijdete, podělte se v diskuzi pod článkem. Obecně mě tato verze velice potěšila i přes některé problémy, které jí provází. Má totiž zase o dost blíže k uživatelům, kteří OsmAnd používají k automobilové navigaci.

Posted in Recenze a testy on čvc 17, 2012.

Štítky: pruhy , limity